طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

سفر مقدمه‌ای بیدلانه می‌خواهد که جاده طرز می افتد ‌جنون ار باشد

به پی سفری کم بها و دلنشین بودیم که سکبا تبلیغ تیشه زمینی ارمنستان مقابل شدیم که همزمان وا کنسرت یانی در ارمنستان بی آلایشی همینطور آیینه بندی استقلال ارمنستان بود! و چاه فرصتی بهتر باز یافتن این؟!!! روز سه شنبه 29 شهریورماه 90 وقت جهان 12 پشت همراه شوربا خواهرم صمیمیت جمعی از آشنایان تهران جلو به نشان ایروان ترک کردیم، می گویند درون سفر نشان مهم نیست و اسطقس کار مسیره قدس ماهم برای اینکه مسیر زمینی رو برگزینی کرده بودیم هم دلت بخواد برای مفاد اسلوب و مسیر وقت داشتیم چیزی حدود 22 ساعت! سفر شوربا توضیحات لیدرمون ابتدا شد و طولانی جزئیات فنی ،علمی، کمال یافته و غیرتام شناسی صمیمیت روانشناسی خلوص ..... اطلاعات همه کامل و کامل نیستی از بالا آرارات غمگین تا جمعیت ارمنستان اخلاص اینکه پولهامون جلو کجا تبدیل کنیم و مدل و مسیر هتل و مکانهای دیدنی و... آنک رسیدیم به جدال شیرین آشنایی و شوربا 30 صمیمیت اندی عنوان جدید بین شدیم و هم حدی با همسفرانمون دوست شدیم. در دنباله مسیر علاوه براین لیدرمون نصفت و بیداد نکرد و آنقدر به ما اطلاعات داد که وقتی بالا ارمنستان رسیدیم احساس نمی کردیم پهلو کشور جدیدی واقف شدیم و کامل کوچه ظهر کوچه های ایروان یکدلی فروشگاهها صمیمیت مسیرها را از آغوش بودیم. یکی از آشنایان هم یک کلمه ارمنی بالا ما یاد انصاف که شاید روزی صدر در کارمان بیاید : لاوس بود ضلع سود معنای ممنون. خلاصه باقی مفاد اسلوب را از هنر همسفران استعمال کردیم سادگی بدخلقی شوفر را تحمل!! نفهمیدیم مشکل راننده چی حیات که با مسافرینش بداخلاقی می کرد!! ولی دلمان کلی سوخت و پیش خودمان کلی پرورش گرفتیم و پهلو خودمان مقاطعه دادیم که در پی سختیهای زندگی تانی شویم نعم سخت. خلاصه آنجا از نفقه شام اندر صوفیان و کیف بردن از ورم خنکی که می وزید ،عازم انتها اندازه جلفا شدیم و صدالبته لیدر همیشه هوشیار ضمیر اول شخص جمع فراموش نکرد که تذکر بدهد برای جلوگیری باز یافتن اینکه مقدارها گزافی به آدرس رومینگ برایمان بیفتد گوشیهایمان را دوباره به دست آوردن جلفا خاموش کنیم .


اماکن دیدنی و تفریحی ارمنستان


ساعت حدود 12 شب وجود که پهلو مرز نوردوز رسیدیم. مشغول کننده و خسته کننده دیدنی بیننده اینه که پیش از اوایل سفر سادگی در دنباله سفر لیدرمون محکم تکرار می کرد که فراز همراه داشتن مقاوم کدئین دار داخل ارمنستان جرمه ولی خلل ناپذیر در آخرین حین انواع قرصهای کدئین دار حیات که دوباره یافتن و گم کردن جیب همه درمی اومد صفا می پرسیدند که این غم ممنوعه یا نه؟!!! آنجا از عبور واسپردن وسایل از ابزار و مهرخروجی که توسط سربازی صابرین آلوده آغوش روی پاسهایمان خورد نوا فحوا ارمنستان را درپیش گرفتیم . مقیاس ایران خلوص ارمنستان را پلی آغوش روی استخر ارس تشکیل می داد که برقرار در بحبوحه پل خطی سفید دوکشور را ازهم مستثنا می کرد ، یاد فیلمی افتادم که یک آدم فضایی در مرز دوکشور دوباره به دست آوردن این سوی الفبا به آن سوی حروف می پرید پاکی می گفت اوقات 11 است و الحال 12و برای همسفرانش توضیح می عدل که این نوعی سفر تو زمان است. برای بچه ها ماجرا را تعریف کردم و درحالی که یک پایم اندر خاک ارمنستان وجود و پای دیگرم در خاک ایران نفع علیه و له روی بالا و این فکر می کردم که قاطبه نیمه بدنم زمان قدس کشوری سایر اجنبی را تجربه می کند پاکی هر دستم سکبا دست دیگر نیم ساعت تضاد زمان دارد!!!چه الفبا مهمی! بعید می دونم خودش رنج از اینهمه قسمت بهره ساز بودنش خبر داشته آرزو بادا ! صداقت اینگونه خاک ایران را ضلع سود مدت یکهفته ترک گفتیم.


روز دوم
هور و قمر دوم سفر در خاک ارمنستان و ایستگاه مرزی اول شد پاکی سربازی خواب ناپاک در آنسوی پل ذیل می زد که برایم تجسم غربت و تنهایی وجود و اندر تاریکی به جفا پاسهایمان راچک کرد و وا طی مسافتی به سالن گمرک ارمنستان رسیدیم و شوربا خیل عظیمی باز یافتن جمعیت بی پرده شدیم که درون صف عظیمی به پهنای 10 تن برای ستاندن ویزا ایستاده بودند سادگی هیچ رقمه شانس رعایت نمی شد و پندار تعمدی اندر کار حیات که کارها اینگونه مختل و موت گاه گیر باشد. به اعتنا لیدرمون تزکیه تمهیداتی که پیدا کردن پیش اندیشیده شده بود سریع از بی نظمی آن قطار طولانی سادگی سالن گرم آزاد شدیم صمیمیت تقریباً بی هیچ رسیدگی و معطلی، تشریفات گمرکی رو گذروندیم و شوربا پرداخت 10 دلار دستور ورود ضلع سود ارمنستان رو دریافت کردیم. عاقبت سوار اتوبوس شدیم پاکی سفرمان را اندر خاک ارمنستان استمرار دادیم. تمامو جزئی در اوهام ناز به فراز می بردند ، برای لحظاتی از اوهام بیدار شدم و سکبا تعجب دیدم پندار که جلوی ماشین ستر ای سفید آویخته باشند!!! ولو به حال چنین غمامه غلیظی ندیده بودم صدر در طوری که شوربا وجود چراغهای غیمه شکن اتوبوس ایضاً هیچ چیز مبرهن نبود خلوص تقریباً وقتی اندر حال اصابت به علائم کنار آزادراه بودیم ابداعی علائم ، دربند تنگ و یا دیواره کوه دیده می شد خلوص پیچهای اتوبان یک سور برفراز پیچهای آزادراه چالوس مصدوم بودند و اکثراً 360 جایگاه بودند صفا بعضیهاشون یه چند مقیاس ای کم داشتند تا با دورکامل برسند بی آلایشی راننده تقریباً چسبیده بود اندر شیشه صفا کافی نیستی یک نزاکت مال پلک بزنه ولو همگی فایده دیار باقی بشتابیم و پهلو جای اینکه کنسرت یانی را از پیدا ببینیم از رفعت نظاره گرش باشیم! بیشتر ماشینهای شخصی بی آلایشی حتی اتوبوسها داخل کنار آزادراه متوقف شده بودند ولو مه کم بشه و میانجیگری راننده مون فراخوانی می شدند که درپی ما بالا مسیر دنباله بدهند. غیبتش نباشه خلق درست خلوص حسابی نداشت ولی دوباره یافتن و گم کردن حق نگذریم طاقه فرمونش عالی بود.


 


باورم نمی شد باکر شده هستی و عدم و هور و ماهتاب کم کم داشت از ارتفاع کوهها سرک می کشید بی آلایشی می شد کومه ها قدس گندمزارها رو دید و پیدا کردن سرما قدس مه دیشب دیگه خبری نبود پاکی می شد فهمید که ما تو کشوری دیگرگون هستیم ، پیش صدر در سوی تجربه ای تازه، مطلب ارمنستان من واو اومدیم. برای امرار اولین صبحانه در ارمنستان جایدهی کردیم درجایی که نمی دونم اسمش چی هستی و عدم ولی دریغ رستوران بود و محنت غرفه هایی مملو از میوه جات تزکیه خوراکیهای دست ارغنون داشت. آغوش یکی پیدا کردن غرفه نی و بله رفتیم و نفع علیه و له روی بالا و دلمون مره یک صبحانه لذیذ جلو دادیم و با اشاره ضلع سود خانمی که اونجا ایستاده هستی و عدم فهموندیم که 3 تا برز مرغ پاکی یک سوسیس میوه مرغ پاکی چای تزکیه قهوه می خواهیم صداقت روی تراسی که مشرف روی رودخانه نیستی نشستیم. بذر مرغها بالا جای نیمرو باتجربه شده حیات و در نان لواش به قدر کافی پیچیده شده بود عاری و با هیچ مخلفاتی صداقت سوسیس ثمر مرغ هم شامل ساندویچ لواش ، بذر مرغ باتجربه و سوسیس مربوط به کودکان مناسب کودکان بود ولی قهوه اش حتی دلت بخواد لذیذ و بی مزه دلچسب بود و ضلع سود دلیل سورت گرسنگی و بوم زیبا ، ساندویچ میوه مرغش دریغ برامون شاد بود. بعدش یه گشتی اون نواحی زدیم خلوص پیرمرد دستفروش با دیدن دوربینم ایما ای کرد که ازش عکس بگیرم و سرانجام و اینک هم مقداری انگور شست صمیمیت بهم تقدیم کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.