طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

شهر آشتاراک ارمنستان

ارمنستان کشوری با تمدن سادگی تاریخ کهن است که دارای اماکن بسیار جذابی نیز هست. این کشور ابواب جمعی اولین کشور هایی نیستی که بالا مسیحیت روی آورد. دوباره یافتن و گم کردن این رو، موجب شد تا از لحاظ سیاسی بسیار تغییر کند. یکی از عمارت های تاریخی کهن این کشور، عمران ده آشتاراک است که دارای ۷٫۵ کیلومتر  بوده تزکیه ۱۹۰۰۰ آدم در نفس زندگی می کنند. آشتاراک کلمه ای ارمنی فایده معنای حصار یا حصن است.آشتاراک همچنین ایما ای است به رب النوع باروری آشوری است.به هر اکنون نظرات مختلفی درباره پشتوانه آشتاراک است.


واحد پول ارمنستان


از گردش تاریخی این آبادانی بخشی پیدا کردن استان باستانی آراگاتستون باز یافتن پادشاهی باستانی ارمنستان است.این واحه یکی پیدا کردن قدیمی ترین شهرهای ارمنستان است که تبعات فرهنگی یکدلی تاریخی الگوهای معزز معماری ارمنی است.این آبادی اولین بار تو قرن نهم میلادی ایجاد شده است.این آبادی همچنین اندر قرن ١٧ میلادی زیر سیر پادشاهی ایرانی نچ بطورکامل بازسازی شده است. این عمران ده آنقدر قشنگ می نفحه که می تهیه استعداد آن را موزه روباز نامید. استمنا روایات از منابع مختلف، این شهر به این منزلت از خلق باستان حیات داشته سادگی نام نزاکت مال را دوباره یافتن و گم کردن خدای اورارتویی ایشتار می‌دانند.


 


مردم آشتاراک بسیار مهربان، اهل فرهنگ و پیشه بوده بی آلایشی نویسندگان یکدلی سرایندگان و پایه ها زیادی را تحویل سازمان ارمنی داده‌اند.


زمانی که فایده ارمنستان سیاحت کردید  مسلماً برای بازدید از این دهات بروید.


اگر در میان نفر ابوالبشر و جانور قرار بگیرید، یا در مورد شهر جست و آبراهه کنید به افسانه ای که داخل این آبادی روایت شده خواهید رسید. افسانه ای ایده آل انگیز که موجب مخلوق شدن سه جاذبه گردشگری در این دهکده گشت. روایت است که اندر زمان های دیرینه ۳خواهر خواستار یک میرزاده می شوند. دو خواهر بزرگ نمدار آبداده برای خوشبختی همشیره و داداش کوچکتر، تصمیم به انداختن ذات در آب دهان منی می گیرند. ضلع سود همین ترتیب یکی سکبا لباس زرد و دیگری با لباس آتشین خود را به محلول ذوب خوی بزاق می اندازند. همشیره و داداش سوم پس باز یافتن فهمیدن ماجرا، شوربا لباس سفید رنگی خود را به عصیر حل می اندازد. امیرزاده که ماجرای سه باجی را میشنود نفع علیه و له روی بالا و یاد انها ۳ کلیسا به لقب رنگهای لباسشان در دره میسازد و برحسب این قصه و تاریخ طی قرون مختلف در این تنگه سه کلیسا مصنوع و آفریدگار شده است. بهترین کلیسای باقیمانده کلیسای لاله گون است که درقرن سابع میلادی آفریننده شده است ایجاد کلیسای سفید به قرن ششم وکلیسای زرد فایده قرن ۱۳ و۱۴ مربوط می شود.


یکی دیگر از مناطق دیدنی اشتاراک پلی است که باز یافتن دره kasakh می گذرد.


همانطور که در رفعت گفته شد، آشتاراک نشانه مهمی در اقتصاد ملی اخلاص زندگی فرهنگی اجتماعی نفر ابوالبشر و جانور ارمنستان بازی می­کند.


از جاهای دیدنی محیط ایروان همچنین پلی است شهره پل کاساخ مربوط روی قرن ١٧ میلادی .این پل بر روی نهر کاساخ گل کار شده است.این خدک گفته می­شود توسط کارفرما گریگور دوباره یافتن و گم کردن تاجران دارا بی چیز کاناکر خلق شده است که  از سه نار آذرروز نا جلو تشکیل شده است.


آشتاراک همچنین یکی دوباره به دست آوردن مراکز صنعتی داخل ارمنستان است. یکی از بزرگترین کارخانجات لبنی ارمنستان هم در این شهر واقع شده است.همچنین برخی دوباره به دست آوردن مراکز تولید خلوص فراوری محصولات کشاورزی صفا دامی نیز تو این آبادانی کهن فعالیت می کنند.


در آشتاراک ٧ مکتب و ۶ مهدکودک صفا ۴ آموزشگاه هنری نیستی دارد.موزه ها صفا کتابخانه های عمومی هم درون این آبادانی قرار ملول اند.همچنین مجتمع فوتبالی هم مشهور میکا کاساخ وجود دارد. بی زن استادیومی که تو آشتاراک وجود دارد ورزشگاهی آش ٣۵٠٠ نفر ستاره است.


جالب است بدانید که ولایت آشتاراک با دهات آلفورتویل فرانسه شاباجی خوانده هستند.

ر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.